Twinkle | Digital Commerce

‘Wehkamp.nl op overname pad na flinke groei’

2017-05-27
404211
  • [nieuws]
  • 1:19

Wehkamp.nl houdt de ogen open voor de overname van kleinere webwinkels, die het online-warenhuis op allerlei terreinen ‘een slag verder kan brengen’. Dat zei Paul Nijhof, CEO van Wehkamp-moeder RFS Holland Holding, bij de bekendmaking van de jaarcijfers.

RFS Holland kijkt terug op ‘de beste resultaten uit de geschiedenis van de onderneming’.  De omzet van de holding groeide met 12 procent tot 441 miljoen euro. Het online-warenhuis, waarvoor geen aparte cijfers beschikbaar zijn, boekte groei in alle drie de deelgebieden waarop het opereert: mode, wonen en elektronica. Wehkamp.nl verwelkomde een half miljoen nieuwe klanten, de bestelfrequentie ging omhoog en de verkopen van strategische partners als C&A en de Etam Groep groeiden 'explosief'.

Create2Fit
RFS Holland Holding spreekt van een ‘stabiele ontwikkeling’ van zijn financieel dienstverlener Lacent en een ‘sterke groei’ van Create2Fit, dat vorig jaar werd overgenomen en nicheshops exploiteert. Wasmachine.nl was kort geleden het eerste Wehkamp-domein dat overging in de handen van Tom Coronel, Marc Koster en hun medewerkers in Naarden. Daarmee kwam het aantal webshops van Create2Fit op 6, maar daar komt er volgens Nijhof zeker een aantal bij.

Overname
De overname van Create2Fit, dat in zelfstandigheid zijn bedrijfsvoering voert, lijkt Wehkamp.nl goed te zijn bevallen; Het Financieele Dagblad tekent uit de mond van Nijhof de interesse op in de overname van kleinere webwinkels. De CEO tegen het FD: 'Veel webwinkels die tegen grenzen van hun groeimogelijkheden aanlopen, kunnen wij met onze kennis van marketing, ICT en logistiek een slag verder brengen.'