Twinkle | Digital Commerce

Mummiepak Bol.com belandt in de supermarkt

2017-05-27
180101
  • 1:08

Coop Supermarkten geeft vanaf morgen zeventigduizend ‘mummiepakken’ weg aan klanten die minimaal voor tien euro boodschappen doen. De tv-reclame van webwinkel Bol.com krijgt zo een spin-off in een fysieke winkelketen.

Coop laten weten dat het gaat om een eenmalige actie in de bijna tweehonderd supermarkten van de keten. Volgens commercieel directeur Gerard Koning kwam het idee van de Coop zelf en reageerde Bol.com enthousiast.

Geïmproviseerd cadeau
Een mummiepak is een wc-rol met een speciale wikkel, die dienst doet als een geïmproviseerd cadeau. Met het papier kan iemand zich het witte pak van een mummie aanmeten, zoals gebeurt in de populaire commercial van Bol.com en de daarbij ontwikkelde actiesite.

Gemak van online-winkelen
Michael Schaeffer, marketingdirecteur van Bol.com zegt verrast te zijn door de aandacht voor het mummiepak: 'De hype die er nu is hadden we niet verwacht. Het is ook bijzonder dat juist een winkelketen als Coop Supermarkten onze campagne met "echte" mummiepakken een vervolg geeft.' Want: 'De campagne gaat over het gemak van online-winkelen als je eigenlijk geen tijd hebt om een cadeautje te kopen.’

Actiebonnen
Behalve een hoop publiciteit trekt Bol.com mogelijk ook nieuwe kopers met de actie: op de mummiewikkels die Coop weggeeft, staan actiebonnen gedrukt. Als klanten die ingevuld inleveren, maken ze kans op een cadeaubon van Bol.com.