Chatventure, dat webshoppers in de gelegenheid stelt met vrienden te chatten binnen webwinkels, bouwt aan een eigen co-browsing platform. Behalve MSN-Messenger worden daarin onder andere ook Facebook en Hyves geïntegreerd.
Dat zegt Laurens Bushoff, oprichter van Chatventure, tegen Twinkle. Nadere details over het social shopping platform, dat over een paar maanden live moet zijn, wil hij nog niet prijs geven. Duidelijk is dat Shopwithyourfriends.com op affiliatebasis zal worden gevuld met producten die shoppers realtime samen kunnen beoordelen. Bushoff heeft internationale aspiraties met de site.
Joint Product eXperience
Chatventure timmert op dit moment aan de weg met zijn Joint Product eXperience (JPX), een sociale chat-toepassing in webwinkels. Bezoekers kunnen contact leggen met bekenden die beschikken over een account van Windows Live Messenger. Als het contact de uitnodiging accepteert kan er realtime samen worden gewinkeld op afstand. Op de ene helft van het scherm is het product te zien, op de andere de bekende chatfunctionaliteit.
Jaap.nl en Kleertjes.com
Na Kijkshop.nl, Wehkamp.nl en onlangs Directdesign.nl heeft ook Jaap.nl de toepassing in zijn site geïmplementeerd, zo maakt de huizensite vandaag bekend (voorbeeld). Bushoff laat weten dat ook Kleertjes.com sinds kort gebruikt maakt van JPX: ‘En op zeer korte termijn komt daar nog een flinke naam bij.’
Bevestiging
Bushoff verstrekt geen informatie over het aantal conversaties dat in de webwinkels van zijn klanten wordt gevoerd: ‘Wel kan ik zeggen dat mensen die de toepassing gebruiken gemiddeld tussen de vijf en tien producten bekijken met een MSN-vriend. Ook blijkt dat ze vaak te rade gaan bij meer dan één persoon. Ze zijn duidelijk op zoek naar bevestiging.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Chatventure bouwt aan sociaal platform Shopwithyourfriends.com
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.