Twinkle | Digital Commerce

Lancering 'virtueel winkelcentrum' MyShopTown

2017-11-09
170130

MyShopTown.nl is een nieuw online winkelcentrum waar het mogelijk is om met vrienden in een 3D-omgeving winkels van topmerken te bezoeken. Hierdoor kunnen bezoekers op deze website de ‘look & feel’ van het real life shoppen ervaren.

Samen winkelen is hierbij het uitgangspunt; webshops bekijken en tegelijkertijd online chatten met vrienden en andere bezoekers. Naast mode zijn er op de website ook winkels op het gebied van wonen en lifestyle te vinden.

Zoeken en vinden
De stelregel bij MyShopTown.nl is dat de bezoeker in minimale stappen vindt wat hij zoekt. Hiervoor is gekozen voor een 1-2-3-clicksysteem waarbij de klant keuzegericht kan zoeken. Ton Poppe, oprichter MyShopTown.nl, licht deze voorkeur toe: ‘Veel aanbieders bieden een veelvoud aan resultaten waarbij het voornaamste criterium is “wie het meest betaalt, komt als eerste tevoorschijn”. Commerciële belangen spelen hierbij wat ons betreft een veel te grote rol.’ De doelstelling van MyShopTown.nl is dat de bezoekers in maximaal drie stappen vindt naar waar hij op zoek is.

Top 10
Ondanks dat MyShopTown.nl naar eigen zeggen relevantie boven commerciële waarde bij zoekresultaten plaatst, is het voor de webwinkelier mogelijk om zijn website in een top-10 van een bepaalde categorie te plaatsen. Dit lijkt in strijd te zijn met bovenstaand, maar volgens Poppe betaalt iedereen even veel. Daarbij komt dat de bedragen niet te vergelijken zijn met de huidige zoekmachines. Voor een link in de Top 10 naar de eigen website betaalt een webwinkelier 'slechts' 1,30 euro. ‘Een winkelier betaalt toch ook additionele kosten om in de Kalverstraat te staan?’, aldus Poppe.

Uitbouwen
Het virtuele winkelcentrum blijft zich verder uitbreiden. Niet alleen wat betreft het aantal winkels maar ook in functionaliteiten. Daarnaast gaat MyShopTown.nl nieuwsfeiten publiceren op de website. Poppe belooft voor medio 2010 een 'nieuw wapenfeit'.