De Telegraaf stopt met zijn reguliere wijnaanbiedingen. In zijn laatste nieuwsbrief schrijft De Telegraaf Wijnshop aan klanten: ‘Helaas is gebleken dat er, mede vanwege het economische klimaat, op dit moment onvoldoende bestaansrecht is om deze wijnaanbiedingen voort te zetten.´
De Telegraaf Wijnshop is sinds de opening gekoppeld aan redactionele aandacht in de papieren krant.
Proefwijnen
Joris Wouters, die de wijnverkoop bij De Telegraaf coördineert: ‘Iedere maand besteedden wijnauteurs Ronald de Groot en Pieter Nijdam op een pagina aandacht aan een wijnsoort die bij het seizoen past. Daar stond dan een advertentie met een mandje proefwijnen naast, die in de Wijnshop konden worden besteld. We stoppen nu met dat concept, maar zullen nog wel losse wijnacties optuigen. Zie het als een pas op de plaats.´
Autoriteit
De koppeling met de krant, die als vliegwiel moest fungeren, wierp drempels op. Wouters: ‘We hebben de autoriteit van de krant aan het aanbod gehangen en onze auteurs de vrijheid gegeven om te berichten over goede wijn. Gevolg is dat je uitkomt in het duurdere segment, maar het is nu niet het moment om onze doelgroep te benaderen met hoogeprijsde producten.’
Heel verstandig! Die kombinatie deugt niet. Ik heb een redelijk hoge hoed op van beide heren, doch het aanprijzen van prulwijnen hoeft voor mij niet. Daarmee maken zij zich ongeloofwaardig net zo als Jan van Lissum met zijn krantjes die hij vol zet met aanbevelingen van wijnen die zijn adverteerders leveren. Een voor wat hoort wat systeem. Waardeloos!!. Wijnen aan de onderkant van de markt kan ik ook kopen bij Makro, Sligro Mitra, Jumbo, Hoogvliet en nog veel meer. Vraag de heer Nijdam maar eens naar de Foires aux vins. Dat pakken ze daar goed aan! Kom eens met aantrekkelijke aanbiedingen in het middensegment, zoals Poujeaux ,Citran, Malescasse, Tour du Haut Moulin, Chasse Spleen, en nog veel meer! Klanten zat, maar U moet niet morgen in de nieuwste Audi A8 willen rijden!!