Zeven op de tien adverteerders zei afgelopen juli tegen Blauw Research meer te willen besteden aan social media in 2010. Nu het einde van het jaar nadert, is het enthousiasme getemperd.
Dat zei Menno Urbanus van Blauw Research gister op IAB Interact 2009, waar hij een presentatie gaf over de inzet van sociale media.
Urbanus baseert zijn uitspraak op een vervolgonderzoek eerder deze maand, toen enkele honderden adverteerders dezelfde vragen kregen voorgeschoteld. ‘Dit keer gaf maar ongeveer de helft van de respondenten aan meer te zullen besteden volgend jaar. In juli was het nog 69 procent. De ambitie lijkt door de realiteit van nieuwe begrotingen te zijn ingehaald.’
Het viel Urbanus verder op dat Facebook de afgelopen maanden flink aan populariteit heeft gewonnen en in de strijd om de budgetten kan concurreren met Hyves, LinkedIn en Twitter.
Urbanus deelde de onderzoeksresultaten van afgelopen juli gister met zijn gehoor op het IAB Jaarcongres. Zijn hele presentatie vindt u hieronder.
De nieuwe bevindingen van Blauw Research worden binnenkort gepubliceerd in Adformatie, dat meewerkte aan de totstandkoming van het onderzoek naar de inzet van social media.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Blauw: 'Budget social media voor 2010 geslonken'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.