Fabergé, een van de bekendste juwelenmerken uit de geschiedenis, is nieuw leven ingeblazen. Op Faberge.com wordt de eerste High Jeweller collectie sinds 1917 aangeboden voor prijzen vanaf dertigduizend dollar.
De site is het vlaggenschip van het nieuwe Fabergé, dat in Wenen één fysieke vestiging heeft.
Van hand tot hand
De Russische naamgever Peter Carl Fabergé maakte begin vorige eeuw naam als goudsmid en baarde vooral opzien met de verkoop van zogenoemde Fabergé Eggs. Na zijn dood ging het merk van hand tot hand, om terecht te komen bij Unilever, dat de naam Fabergé gebruikte ter promotie van zijn producten (Lever Fabergé).
Begin 2007 kocht investeringsclub Palinghurst de merknaam van Unilever, om zich weer toe te gaan leggen op juwelen.
Detail
De site, opgeleverd door IBM, is het belangrijkste en kosteneffectieve kanaal voor het nieuwe Fabergé. Om de collectie goed te kunnen bekijken, moet de geïnteresseerde zich eerst registreren. Vervolgens wordt een collectie juwelen met een gemiddelde waarde van tweehonderdduizend dollar, in detail getoond.
Privé-afspraak
Faberge.com wordt ondersteund door een meertalig team van verkoopadviseurs, die 24/7 bereikbaar zijn via telefoon, chat of video. Wie een juweel op het oog heeft, kan dit bekijken in de Weense winkel of op privé-afspraak in een stad naar keuze. Na aankoop wordt het product overhandigd door een vertegenwoordiger van Fabergé, die langskomt waar en waaneer de koper wil.
Bron: Business24-7.ae
Leuk dat zo'n merk opnieuw leven wordt ingeblazen. Ze hadden echter wel even hun huiswerk mogen doen voordat ze de site gingen bouwen.
"This website is optimised for a screen resolution of at least 1400 x 1050 pixels."
Jammer...