Nederlanders zouden graag meer hypothecaire zaken regelen via internet, maar worden daarin belemmerd door de achterblijvende online-service van hypotheekverstrekkers.
Dat blijkt uit een onderzoek van Deloitte onder 750 Nederlanders. Die vinden in meerderheid dat het hele proces van de hypotkeekkeuze online geregeld zou moeten kunnen worden.
Het gros van de hypotheekverstrekkers biedt daartoe echter niet de gelegenheid, concludeerde ook DCE in een onderzoek naar de online-dienstverlening in de branche; Online-hyphotheekoffertes bleken allesbehalve gemeengoed.
Consequenties
Van de respondenten in het Deloitte-onderzoek noemt 80 procent het essentieel dat de consequenties van een hypotheekkeuze online doorberekend kunnen worden. Ongeveer de helft van de deelnemers wil offerteaanvragen ten allen tijde online kunnen invullen. Bijna 40 procent van de respondenten geeft aan het liefst meteen een offerte te ontvangen tegen het meest gunstige tarief.
Achter
Erwin Heukels, senior manager bij Deloitte, trekt op Nu.nl een heldere conclusie: ‘De ontwikkeling van Nederland in online-dienstverlening op het gebied van hypotheken loopt achter op hypotheekmarkten als die van de Verenigde Staten en Engeland.’
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Hypotheekverstrekkers-achter-bij-online-adviesvraag
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.