Pak je gemak en ook een biertje. In Engeland kan het. Je kent het... je bestelt iets online, de postbode probeert een paar keer iets af te leveren voordat het bij het postagentschap wordt afgeleverd. Dat agentschap gaat altijd te vroeg dicht, zodat je niet 's avonds je pakketje kunt ophalen.
Om die reden zijn Kiala en Pak je Gemak van TNT ontstaan. De consument beslist waar hij of zij het pakketje afgeleverd wil hebben. Voor de webwinkelier eenvoudigweg een nieuwe verzendmethode koppeling en voor de klant best makkelijk...
...maar hoe blij wordt je van die flinke rij in het postkantoor waarbij degene voor je een ellenlange uitleg nodig heeft over het overschrijven van zijn kentekenbewijs?
Bierbrouwer Scottish & Newcastle verzon iets leuks : haal je pakketje op bij je stamkroeg! De consument kan bij zijn bestelling opgeven naar welke (deelnemende) pub het pakketje verstuurd moet worden en haalt het pakketje daar vervolgens op.
Iedereen blij!
De postbode hoeft niet meer drie keer langs te rijden
De besteller kan zijn pakketje ophalen op momenten dat de normale afhaalpunten allang gesloten zijn en geniet van zijn biertje in plaats van de ellenlange postkantoor rij.
De pub krijgt weer een beetje aanloop. Iedere week schijnen er zo'n 32 te sluiten in het Verenigd Koninkrijk, dus wat extra klandizie in de zaak mag wel!
De webwinkelier biedt zijn kopers een extra afleverkeuze en creëert daar extra goodwill mee
De bierbrouwer (initiatiefnemer) maakt een goede beurt bij de kroegbazen
Ik stel voor dat we als branche dit snel vertalen naar de Nederlandse praktijk. Pakt Heineken dit ook in Nederland op? Voelt de Horecabond zich geroepen? Is TNT of Kiala geïnteresseerd?
Wat een geniaal idee. Als ook het terugzenden op deze manier wordt geregeld, dan is het helemaal fullservice.
Of anders samenwerking met een datingsite? Pakje ophalen als substituut voor het kopje suiker.
Waardeloos idee. Bij de gemiddelde kroeg wil ik niet dat mijn waardevolle pakketje ergens rondslingert. En wie neemt de verantwoordelijkheid als het pakketje weg is ?
Absoluut 100% mee eens dat er zoiets moet komen, maar niet bij een kroeg.
Raymond - pakketje wordt getracked en getraced. Als vast is gelegd dat het pakket bij de kroeg ligt, dan is de kroegbaas dus verantwoordelijk. De meeste horeca ondernemers dragen kunnen de verantwoordelijkheid wel aan.
@martin - goed idee! Heb je een specifieke buurvrouw waar je je pakketje wilt laten bezorgen?
Michel dit gaat zeker werken. Er hebben zich al 5 buurvrouwen opgegeven voor het ontvangen van mijn pakjes. Maar ik vemoed dat het hen om de postbode te doen is.
Leuk idee. Zo is er voor ieder wat wils. Uiteindelijk gaat het erom dat de online consument een bezorging kiest die past bij zijn/haar individuele levensstijl.
Kan iemand mij wat sturen? Ik heb dorst.
Dit gaat natuurlijk helemaal een klapper worden als je de pilsjes vast kunt afrtekenen via de webshop. Dus je kiest voor Kiala, vult het aantal piljes in en send. Dit wordt dan op de webshopfactuur als afleverkosten opgevoerd, dus je vrouw merkt niets van het drinkgelag. Ik begrijp nu ook -stond in een ander Twinkle artikel- waarom in Engeland plotseling zoveel mannen aan het shoppen zijn.
Geweldig idee! Mijn kroeg is 'De Engel van Amsterdam' op de Zeedijk... kom maar langs!
Terwijl de Engel helemaal volloopt met mensen die het pakje van Walther proberen te krijgen, en alle buurvrouwen van Flevoland proberen het pakje van Martin te ontvangen meldde zich zojuist iemand die graag gebruik wil maken van deze service. Probleem, het bestaat alleen nog in Engeland.... Welke slimme ondernemer stapt in?
Schat, ik ben even een ons pakketje aan het halen. ben zo terug. een beter smoes om naar de kroeg te gaan ken ik niet.
Afhaalpunt? Opdrinkpunt zul je bedoelen schat.
het lijkt me hogere prioriteit te zorgen dat bezorgen in tijdblokken en op afspraak mogelijk wordt. het is natuurlijk belachelijk dat in een tijd waar veel mensen nooit thuis zijn, de bezorgers vergeefs (en dat weet je vooraf) aan de deur komen.