Twinkle | Digital Commerce

Besteautodeal.nl: occasionportal op abonnementsbasis

2017-05-27
170129
  • [nieuws]
  • 1:03

Nick Diepman en Guido Schilperoort hebben een occasionportal opgezet. Besteautodeal.nl wil laagdrempelig zijn voor de consument en vraagt geen verkoopcommissie aan dealers.

Mensen die van hun auto afwillen, kunnen zich gratis aanmelden op Besteautodeal.nl. Als ze hun kenteken invullen, worden de autogegevens automatisch opgehaald uit de databank van de Rijksdienst voor Wegverkeer (RDW). Desgewenst kunnen verkopers melding maken van extra opties en accessoires of aangeven dat ze geïnteresseerd zijn in het inruilen van de auto.

Hoogste bod

Aangesloten autobedrijven kunnen vervolgens bieden op de occasion. Het hoogste bod wordt binnen 48 uur aan de aanbieder getoond. Overigens kunnen autobedrijven Besteautodeal.nl ook gebruiken om zelf auto's uit hun voorraad aan te bieden aan andere dealers. 'Een verschil met onze grote concurrent Dealerdirect.nl', aldus initiatiefnemer Nick Diepman.

Abonnementen

Besteautodeal.nl brengt vraag en aanbod van gebruikte auto's bij elkaar, maar speelt verder geen rol in de aankoopprocessen tussen verkopers en dealer. Diepman: 'We werken ook niet met commissies, maar alleen met abonnementen. Voor 59 euro per maand krijgen dealers toegang tot de veiling.'

Banners

Diepman zegt op termijn een tweede inkomstenstroom te willen genereren door autobedrijven en verzekeraars te laten adverteren op de persoonlijke veilingpagina's van verkopers. 'Denk aan een banner links of rechts, dat is het enige waar we de consument mee willen lastig vallen.'