Twinkle | Digital Commerce

Koper bepaalt wat hij betaalt op Brandalley.fr

2017-05-27
169130
  • [nieuws]
  • 1:11

De populaire Franse mode-discounter Brandalley.fr biedt webshoppers vanaf vandaag de mogelijkheid kleding, schoenen en handtassen te kopen voor één euro. Meer betalen mag.

De zelfbenoemde 'anti-recessieformule' is afgekeken van restaurants in Londen en Sydney, waar de gasten zelf mogen bepalen hoeveel ze neertellen voor het eten.

Online buzz
Net als de restaurants hoopt Brandalley.fr, dat dit jaar 50 miljoen euro denkt te kunnen omzetten, vooral veel positieve publiciteit te genereren met de actie. CEO Sven Lung tegen persbureau Reuters: 'We stellen consumenten in staat meer te kopen in crisistijd, terwijl wij ons kunnen profileren, verkeer naar onze site kunnen trekken en online buzz kunnen creëren die voor elke online-verkoper essentieel is.'

Twee items per koper
De stunt van Brandalley.fr loopt tot aanstaande zondag. Wie het eerst komt, wie het eerst maalt, is het basisprincipe. Het aantal items dat kopers naar eigen inzicht kunnen afrekenen is gemaximeerd tot twee. Lung zegt te beseffen dat het internet een stuk anoniemer is dan een restaurant, waardoor de sociale druk ontbreekt om meer dan één euro voor een artikel te betalen. 'Ik houd mezelf niet voor de gek, maar ga ervan uit dat nieuwe klanten de verliezen op termijn zullen compenseren.'

Brandalley.co.uk
Ook in Groot-Brittannië gaat Brandalley vier dagen stunten met prijzen. Op Brandalley.co.uk zullen items vanaf 15 mei voor minimumprijzen van één Britse pond over de digitale toonbank gaan. Alle inkomsten boven die ene pond per artikel gaan naar liefdadigheidsinstelling Help for Heroes.

Bronnen: Reuters, Retail-jeweller.com