Twinkle | Digital Commerce

Levensverzekeraars blijven online achterop

2017-05-26
169130
  • 0:52

Levensverzekeraars bieden nauwelijks mogelijkheid tot interactie of transactie op hun website. Bij geen enkele levensverzekeraar kan online een polis worden afgesloten. 

Dat concludeert managementadviesbureau DCE Consultants in de WebExcellence Benchmark Levensverzekeraars 2008, waarin de toegankelijkheid en functionaliteit van sites van Nederlandse levensverzekeraars in kaart zijn gebracht.

Blijft bij verwijzen
Volgens DCE moet het net als bij andere verzekeringssoorten mogelijk zijn direct een polis af te sluiten bij de verzekeraar, maar in de praktijk beperkt de transactiegerichtheid op de sites zich tot het verwijzen naar derde partijen waar een product kan worden afgesloten.

DBV maakt indruk
DBV, Interpolis en Avéro Achmea komen er het best van af in de WebExcellence Benchmark. Vooral nieuwkomer DBV maakte indruk op de onderzoekers door een goede webergonomie en online transactiemogelijkheden, al beperken ook deze zich tot het bieden van hulp aan de klant om een product via derden af te sluiten.

Intermediairs
Een oorzaak voor het gebrek aan online vooruitgang moet volgens de onderzoekers worden gezocht in het belang dat levensverzekeraars nog steeds hechten aan persoonlijk advies van intermediairs.

Bron: Molblog.nl