Al Gore was deze week in Nederland en wist zowaar af en toe de media zover te krijgen dat ze over iets anders schreven dan de kredietcrisis.
Zijn aanwezigheid levert weer aandacht voor klimaatveranderingen, duurzaamheid en andere aanverwante thema's.
En dat is goed voor de webwinkelier die zich op deze niche richt. Een leuke niche overigens, met de laatste tijd weer veel creatieve nieuwe initiatieven. Hieronder een paar voorbeelden van succesvolle en opvallende initiatieven op het gebied van bio en eco.
Boerenbuur.nl is een initiatief met een garandeerd goed rendement op je belegging. Je kunt boeren ondersteunen om klimaatneutraal te worden door te investeren in zonnepanelen op boerenschuren. Je investeert 250 euro en je krijgt gedurende 6 jaar jaarlijks 50 euro aan waardebonnen die je op de boerderij kunt inwisselen voor producten. Je helpt dus het milieu en je krijgt échte producten in plaats van beleggingsverliezen!
Het Amerikaanse Box Cycle biedt een milieuvriendelijke oplossing voor je verpakkingsmateriaal. Ondernemingen met een overschot aan tweedehands dozen, bieden die dozen aan op de site. Als je die dozen nodig hebt, zoek je op basis van postcode of er een partijtje in de buurt is, dan bestel je ze op de site en na betaling krijg je het oppikadres. Welke Nederlandse ondernemer zet dit ook op?
In Engeland biedt Worn Again kleding, tassen en accessoires aan gemaakt van gerecycled materiaal. Hippe tassen van autogordels en vliegtuigstoel bekleding.
Maar ook dichter bij huis kom ik mooie initiatieven tegen. In onze klantenkring bevinden zich een paar goed lopende eco pareltjes:
Shizo.nl richt zich op de uiterlijke mens. Toen oprichtster Shirley er achter kwam wat voor troep er in cosmetica zit, ging ze op zoek naar natuurlijke producten.
Ze vond het aanbod in Nederland niet goed en zie daar ... Shizo.nl, de webwinkel voor natuurlijke en biologische verzorgingsproducten. Eco chic waar je je niet voor hoeft te schamen.
Organic Baby Garderobe richt zich op organische en biologisch verantwoorde kleding voor de allerkleinsten. Terwijl de concurrentie tussen de enorme hoeveelheid gewone kinderkleding webwinkels enorm toeneemt, groeit Organic Baby Garderobe lekker door in haar eigen niche.
Diezelfde kleintjes smullen natuurlijk van de bio babyvoeding van onze klant Biobim en knuffelen met de biologische katoenen Biobim knuffel, terwijl hun moeders genieten van een heerlijk kopje thee van Biothee!
Voldoende inspiratie? Laat het me weten en natuurlijk vermeld ik jouw initiatief ook in een volgende bioblog!
Boost je omzet met bio en eco!
2008-10-17T02:00:00
2017-05-26
170130
Leuk artikel! Ik weet geen andere manier om hierop te reageren, dus bij deze: EcoGoodies biedt de milieubewuste online shopper een overzicht van de beste milieuvriendelijke webshops in Nederland en daarbuiten. Daarbij is er de mogelijkheid om reviews over de webwinkels te geven! http://www.ecogoodies.nl
Begin 2009 gaat de ecologische webwinkel http://kudzu.be online.
Op dit moment wordt de natuurlijke webdrogist 'de groene drogist' gevuld met biologische en BDIH en ECOCERT verzorgingsproducten. De winkel krijgt een uitgebreid assortiment, is overzichtelijk en duidelijk en kan je vinden op http://www.degroenedrogist.nl. Hopelijk neem je een kijkje en neem je de winkel op in je volgende bioblog!
Nog een aanvulling voor je volgende bio blog: Green Jump, de eerste online winkel met een compleet, betaalbaar, biologisch en gifvrij assortiment voor baby- en kinderproducten. Naast de webwinkel op http://www.greenjump.nl delen we heel veel informatie op het blog greenjump.wordpress.com
Ook wij van http://www.ekobebe.nl zijn als familie onderneming druk doende met de online-verkoop van ecologische babyproducten :) Binnenkort komt er een lijn met 100% linnen kleding en accesoires bij. Ik moet weer verder......
Ook een kijkje waard: http://www.besopure.nl - een nieuwe webshop met exclusieve, luxe, natuurlijke haar- & huidverzorging, make-up en meer. Gecertificeerd natuurlijk/biologisch, gegarandeerd vrij van schadelijke synthetische ingrediënten.
Eigenlijk jammer dat de titel is: boos je omzet met.
Je hoop toch dat deze initiatieven voornamelijk genomen worden om een steentje bij te dragen en niet alleen om je omzet een boost te geven.
Een ander goed voorbeeld: http://www.kleinesam.nl
De filosofie van Biomy is betaalbare, luxe producten met een fantastische look die effectief en vriendelijk zijn voor alle huidtypes. Biomy wil dat de klanten net zo tevreden zijn met de looks van hun producten als met de resultaten.