Door in te zetten op personalisatie probeert TNT Post jongeren te trekken naar Verjaardagskaart.nl. Daar kunnen zowel papieren als online kaarten worden gemaakt en verstuurd.
Het is voor het eerst dat het postbedrijf de mogelijkheid biedt e-cards te versturen. Via de TNT Post Kaartenservice was het al wel mogelijk een fysieke kaart via het internet te versturen.
Met de VerjaardagsKaartenMaakMachine op Verjaardagskaart.nl wil TNT Post vooral jongeren ertoe bewegen iemand een persoonlijk kaartje te sturen voor diens verjaardag, in plaats van een sms. De online applicatie, die is bedacht door marketingbureau Qi, wordt gepromoot via MSN en Hyves.
De VerjaardagsKaartenMaakMachine biedt een verzameling kaarten en foto's waaruit verzenders er één kunnen kiezen. Vervolgens kunnen ze de kaart naar smaak aankleden en beschrijven. Ook bestaat de mogelijkheid een eigen digitale foto te gebruiken bij het samenstellen van de kaart. De mogelijkheden tot personalisatie gaan verder dan bij de 'gewone' TNT Post Kaartenservice, waaraan Verjaardagskaart.nl is gekoppeld.
De TNT Post Kaartenservice wordt draaiende gehouden door Greetz, dat onder andere zorg draagt voor de content, de functionaliteit, het printen van de kaarten, de rapportages en de customer service.
Door dergelijke whitelabels uit te geven en andere vormen van samenwerking hoopt Greetz, markleider op het gebied van online wenskaarten in Nederland, meer munt te slaan uit zijn concept. Meer daarover leest u in een interview met Suzanne Ekel, countrymanager van de online kaartenwinkel in Nederland.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
TNT Post lanceert Verjaardagskaart.nl
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.