Twinkle | Digital Commerce

EMMA-voorman Borgers begint eigen adviesbureau

2017-05-26
  • 0:59

Samen met Maarten Oelering is Marc Borgers, voorzitter van de E-mail Marketing Associatie Nederland (EMMA-nl), een adviesbureau gestart op het gebied van e-mailmarketing: Suremail.

Het nieuwe bureau richt zich op drie pijlers van e-mailmarketing: strategie, infrastructuur en deliverability. Volgens Borgers is Suremail het eerste adviesbureau in Europa dat op een dergelijke wijze opereeert: 'Marketingstrategie en infrastructuur zijn meestal uit elkaar getrokken. Er zijn partijen die zeggen dat ze in beiden kunnen voorzien, maar die proberen bepaalde softwarepakketen te verkopen. Wij versturen zelf geen mail en zijn geheel onafhankelijk.'

Ook op het gebied van de derde pijler, deliverability, claimt Borgers een voortrekkersrol te vervullen: 'Deliverability-consultants zijn er überhaupt nog niet in Europa.'

Borgers is het niet eens met e-mailmarketinggoeroe Bill McCloskey, die tijdens de recente Nationale E-mail Marketing Conferentie verkondigde dat marketeers te veel waarde hechten aan deliverability: 'Het is heel simpel: een mail die niet aankomt, respondeert sowieso niet.'

De eerste klanten heeft Suremail reeds binnen: Avro, Bol.com, Ohra en het Amerikaanse Strongmail zullen gebruik maken van de adviesdiensten van Borgers en Oelering, die eerder beiden werkzaam waren voor Veritate.

Behalve voorzitter van EMMA-nl is Borgers ook juryvoorzitter van de E-mail Marketing Awards, die vorige week werden uitgereikt.