Twinkle | Digital Commerce

Britten maken tijd voor geldspelletjes

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:55

Het aantal Britten dat online spelletjes speelt om een extra zakcentje te verdienen is in de afgelopen drie maanden met 14 procent toegenomen. Dat stelt Froggybank, een cashback-netwerk dat verdient aan social shopping.

'Vorig jaar rond deze tijd waren mensen nog cash rich en time poor', aldus marketingmanager Nadem Azam van Froggybank.co.uk. 'Nu spenderen ze hun kostbare tijd steeds gemakkelijker op het internet, als ze daar een paar pond mee kunnen verdienen.'

Azam verwacht dat de in het slop geraakte economie zich de komende zes maanden niet zal herstellen. Hij denkt dat de populariteit van de online spelletjes voorlopig alleen maar zal toenemen en het spreekt voor zich dat hij ook de toekomst van cashback-systemen als Froggybank zonnig inziet.

Via Froggybank.co.uk kunnen webshoppers een deel van het aankoopbedrag terugkrijgen als ze bestellen bij onder meer Tesco, Currys, Comet, WHSmith, M&S, BT, Dell, Sky, HMV. Dergelijke cashback-systemen zijn ook in Nederland aan een opmars bezig, getuige de recente lancering van Splinq en de plannen van Four People met Shoppen.nl.

Bron: Internetretailing.com