Niet meer dan één op de drie reissites maakt gebruik van klantervaringen. Van de onderzochte Nederlandse sites, komt Jiba, wat het tonen van klantervaringen betreft, als beste uit de test.
Dit blijkt uit een onderzoek (pdf) dat het bedrijf WUA Online Marketing in april heeft uitgevoerd onder dertig Nederlandse reissites.
Van de onderzochte sites tonen er twintig helemaal geen klantervaringen. Bij de sites die wel de ervaringen van klanten weergeven, valt er nog veel te verbeteren, meent WUA. Vooral ontbreekt er vaak bepaalde nuttige informatie zoals de leeftijd van de schrijver van een klantervaring, ook de reisperiode meestal en kunnen bezoekers zelden aangeven of ze een reactie nuttig vonden.
Zo staat bij een kwart van de klantervaringen op reissites niet de naam van de auteur of een datum vermeld. Volgens de onderzoekers is er slechts één site waar de samenstelling van het reisgezelschap erbij vermeld staat. 'Dit kan belangrijk zijn omdat een echtpaar kan een hele andere mening en verwachting hebben dan een stel jongeren', aldus de onderzoekers.
Bij geen van de onderzochte reissites waren persoonlijke profielen gecombineerd met online klantervaringen. Ook stond nergens de leeftijd van de auteur van de klantervaring vermeld.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
'Reissites benutten klantervaringen onvoldoende'
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.