Twinkle | Digital Commerce

USPS start test met same day delivery

2017-08-22
180101
  • 1:07

De United States Postal Service (USPS) start in november in de Verenigde Staten met een test rond same day delivery. Het bedrijf richt daarvoor de aparte dienst ‘Metro Post’ op, die volgens het pakketbedrijf speciaal voor e-commerce spelers is.

Volgens een document van USPS wil het koeriersbedrijf in één Amerikaanse stad testen: San Francisco. Daarvoor zoekt het nog tien pilot partners, die minimaal tien fysieke locaties in de VS hebben. Minstens één vestiging moet in de testplaats zijn.

Tweehonderd pakketjes
USPS verwacht volgens Techcrunch zo’n tweehonderd pakketjes per dag via Metro Post te bezorgen. Deze bestellingen moeten vóór twee of drie uur ’s middags zijn geplaatst, waarna de doosjes tussen vier uur ’s middags en acht uur ’s avonds worden geleverd. Metro Post zal in het eerste jaar naar verwachting 10 miljoen dollar omzetten.

‘Niet rendabel te krijgen’
Met Metro Post stapt USPS in de same day delivery vijver die al bestaat uit spelers als Amazon, Shutl en Walmart. Forrester Research-analist Sucharita Mulpuru vertelde deze week tijdens de Global E-commerce Summit in Barcelona dat same day delivery niet rendabel te krijgen is. Beter dan in razendsnelle bezorging (onder de kostprijs), kunnen retailers met winkels investeren in afhaalopties, zei zij.