De webwinkel van de winnaar van de webwinkelwedstrijd tijdens de beurs TCD is donderdag aan het einde van de middag opgeleverd. Tijdens de beurs hebben ontwikkelaars van X-Qlusive Style en een aantal sponsoren drie dagen lang aan de webwinkel gewerkt. Donderdag werd de site officieel gelanceerd.
Het idee voor Scheidsrechtshop.nl is afkomstig van Koen Kornegoor. Deze 25-jarige internetmarketeer bedacht de webwinkel omdat "kleding voor scheidsrechters in huidige webwinkels vaak een ondergeschoven kindje is".
In de nieuwe webwinkel wordt scheidsrechterskleding, fluitjes en andere spullen voor arbiters verkocht. Klanten kunnen betalen via iDeal of onder rembourse.
Voor de ontwikkelaars was het een behoorlijke klus om de webwinkel binnen zo'n kort tijdsbestek af te bouwen. 'We hebben geluk gehad dat Kornegoor zelf al een logo en het design had ontworpen.' Ook de teksten en afbeeldingen zijn door Kornegoor zelf aangeleverd.
De grote uitdaging was niet de betaalmodule, want die is kant-en-klaar geleverd door Mijnwinkel.nl. De meeste tijd is gaan zitten in het ontwerp van alle pagina's, zo laten de ontwikkelaars desgevraagd weten.
De prijs die tijdens TCD winnen was, bestaat uit een complete webwinkel van Mijnwinkel.nl en ABN Amro, plus ondersteuning van Dokter Klik, Speurders.nl, ICT Recht en TNT Post en heeft een waarde van 12.500 euro.
Helaas voor de makers kun je goed zien dat de webshop in slechts drie dagen is opgeleverd. Zo zijn vrijwel alle pagina's niet voorzien van een 'title tag' of 'description tag'. Voor de vindbaarheid in de zoekmachines helaas een slechte zaak. En vindbaarheid is voor een webshop toch wel zeer van belang...
Helaas inderdaad broddel werk en niet bepaald reclame voor de bedrijven die dit opgezet hebben. Shop werkt voor geen kant. Bij selecteren van een categorie krijg ik geen producten, staan categorie namen over elkaar heen en loopt mijn browser in het geheel vast. Dan was de vorige shop die hij had nog een heel stuk beter (die werkte tenminste).