Twinkle | Digital Commerce

Budgetten voor direct marketing dit jaar hoger

2017-05-26
170108
  • [nieuws]
  • 0:49

Alle online marketingbudgetten zijn dit jaar hoger dan vorig jaar. Gemiddeld gaat het marketingbudget voor websites met 35 procent omhoog. Op het gebied van e-mailmarketing wordt dit jaar gemiddeld 44 procent meer uitgegeven.

Dit blijkt uit het jaarlijkse onderzoek naar de ontwikkelingen op het gebied van direct marketing, dat is uitgevoerd door E-Profile, Twinkle en IDMK.

Aan online marketing wordt dit jaar voor het eerst door de ondervraagde direct marketeers niet minder maar juist meer uitgegeven. Het budget voor e-mailmarketing is dit jaar zelfs 44 procent hoger dan vorig jaar. Voor webvertising is dit jaar 28 procent meer geld gereserveerd.

De hogere budgetten voor online marketing gaan ten koste van de budgetten voor advertenties in kranten en tijdschriften.

Overigens zegt 69 van de direct marketeers gebruik te maken van Infofilter. Vorig jaar lag dit percentage nog onder de helft.