Twinkle | Digital Commerce

Zelf boeken maken en online verkopen

2017-05-26
170130
  • 1:21

Blurb, de online uitgeverij van boeken, introduceert vandaag wereldwijd de campagne 'Bepaal je eigen Prijs'. Hiermee kunnen Blurb-gebruikers zelf boeken maken en verkopen in de online boekwinkel van Blurb.

Met hyperlinks naar een eigen webwinkel of blog kan iedereen een commercieel succes maken van zijn eigen boek. De Blurb-gebruiker kan zelf de prijs van zijn of haar boek bepalen. De marges boven de kostprijs van het boek worden maandelijks automatisch door Blurb uitgekeerd, zodra het minimum bedrag van 25 dollar is bereikt. Investeringen in drukkosten of voorraadbeheer zijn niet meer nodig, want ieder boek wordt gedrukt op aanvraag. Inzicht in verkochte aantallen en omzetgegevens zijn beschikbaar door middel van een real-time rapportage-tool. 

Mede dankzij de uitbreiding van printservice met een drukkerij in Nederland en daarmee een versnelde bezorging in Europa, is de Europese omzet van Blurb flink gestegen. Hierbij nam het percentage verkochte boeken buiten de USA toe tot ruim twintig procent van de totale omzet. Het belang van de Europese markt voor Blurb wordt hiermee steeds groter en daarom is het programma 'Bepaal je eigen Prijs' wereldwijd geïntroduceerd.

 

'Sinds de introductie buiten Amerika, in mei 2006, hebben klanten wereldwijd in recordtijd van Blurb een internationale onderneming gemaakt', zegt Eileen Gittins, oprichter en CEO van Blurb. 'Nu de internationale verkoop meer dan twintig procent van onze totale omzet bedraagt, kijken we naar nieuwe groeimogelijkheden in Europa. Het programma "Bepaal je eigen Prijs" is erg populair in de VS en levert een gemiddelde winst op van 8 tot 10 dollar per verkocht boek voor de eigenaar. We denken dat we met deze formule ons marktaandeel in Europa verder kunnen uitbreiden.'