Twinkle | Digital Commerce

Webwinkels stunten met verzendkosten

2017-05-26
170130
  • [nieuws]
  • 1:11

De meerderheid van de Amerikaanse online retailers is van plan geen verzendkosten te vragen in aanloop naar en tijdens de feestdagen. Ze hopen zo meer shoppers aan zich te binden. Dat blijkt uit onderzoek van de National Retail Federation . 'Het gaat bijna geld kósten om zaken te doen rondom de feestdagen', zegt Scott Silverman, directeur van Shop.org, de Amerikaanse thuiswinkelorganisatie. 'Het schrappen van verzendkosten is doorgaans niet zo populair als actiemiddel, omdat het vrij duur is.'

Online shoppers zijn op zoek naar webwinkels die gratis leveren, zonder bijkomende voorwaarden. 41 procent van de Amerikaanse webshops zegt daar - voor een bepaalde tijd - aan te gaan voldoen. Vorig jaar ging 36 procent hier nog in mee en twee jaar geleden 25 procent. Gratis verzending wordt steeds meer gezien als de volgende stap in prijscompetitie.

Sommige retailers schrappen de verzendkosten pas als de consument een bepaald aantal producten koopt of een bepaald bedrag besteedt. Naast acties vinden online shoppers kwaltiteit van de producten en goede productbeschrijvingen.

Online retailers die ook een fysieke winkel hebben gebruiken exclusieve online-verkopen als promotiemiddel.

Het onderzoek werd uitgevoerd onder 2.695 online kopers, gedefinieerd als iemand die een online aankoop heeft gedaan in het afgelopen jaar, en 116 online retailers.

Bron: USA Today