Twinkle | Digital Commerce

Banneren op sites voor mobieltjes

2017-05-26
  • 0:46

Volgens eMarketer gaat mobiel adverteren om merkbekendheid te stimuleren nu eindelijk los. Ze schatten in dat het wereldwijde budget stijgt van 123 miljoen in 2006 naar 3,5 miljard in 2011.

Waarom is mobiel adverteren interessant? Het is ons als webwinkeliers opgevallen dat traditionele banners steeds minder effectief zijn. Doorklikratio's worden uitgedrukt in promillages. Blijkbaar is het moeilijk geworden om meer dan één op de honderd mensen die de banner getoond krijgen te verleiden er op te klikken. Een paar op de duizend, da's normaal.

Mensen die actief zijn in de wereld van het 'internet voor mobieltjes' spreken nog wel over doorklikratio's op mobiele advertenties van meer dan 5%. Terwijl de kosten per duizend vertoningen vaak nogal wat euro's lager zijn dan de kosten van gewone internetbanners. Hmm... dat klinkt alsof mobiel banneren nu nog zo effectief is als 'normaal banneren' zo'n 10 jaar geleden. Maar waarschijnlijk moeten we ook nog net zoveel leren over deze advertentie mogelijkheden als over traditioneel banneren 10 jaar geleden. Wie durft?