Twinkle | Digital Commerce

Britten ontevreden over service thuiswinkeliers

2017-05-26
450338
  • [nieuws]
  • 1:04

Volgens onderzoek van Fizzback hebben thuiswinkelbedrijven 'slechte klantenservice en belabberde bezorging.' Dat schrijft het Britse CCF. Het onderzoek is gehouden onder 500 Britse consumenten. In de catalogus- en thuiswinkelsector had 53 procent van de klachten geen betrekking op het product, maar op de onbetrouwbaarheid van de dienstverlening.

Het meest werd geklaagd over de bezorging. Die zou vaak niet op tijd zijn, in veel gevallen niet eens op de dag die afgesproken is. Vervolgens werd het meest geklaagd (36 procent van alle ontvangen klachten) over de slechte klantenservice. Consumenten ergeren zich aan het niet aan de lijn krijgen van een medewerker en aan het lang in de wachtrij staan van het callcenter.

'Dit zou zo makkelijk rechtgezet kunnen worden', zegt Rob Keve, CEO van Fizzback. 'Maar weinig klachten die we inventariseerden hadden betrekking op de kwaliteit van het product, minder dan 9 procent van alle klachten. En nog minder klachten hebben betrekking op de prijs, slechts iets meer dan 1 procent. De sector stelt vooral teleur wat betreft de onbetrouwbare bezorging en slecht georganiseerde callcenters. Als bedrijven deze twee zaken rechtzetten zullen ze van hun concurrenten winnen.'