Twinkle | Digital Commerce

Moeders gebruiken veelvuldig zoekmachines

2017-05-26
175122
  • [nieuws]
  • 1:01

Moeders maken veel gebruik van zoekmachines voor de oriëntatie op zowel een offline als online aankoop. Ook voor reizen en het plannen van andere activiteiten wordt dit middel ingezet. Dat blijkt uit onderzoek van DoubleClicks Performics.

In het onderzoek Searcher Moms - A Search Behavior and Usage Study, werden duizend moeders ondervraagd. Daarvan gebruikt 89 procent internet tenminste twee keer per dag, en 90 procent gebruikt het al meer dan zeven jaar. 'Maar liefst 86 procent geeft aan dat zoekmachines de meest efficiënte manier is om informatie te vinden', vertelt Stuart Larkins, vice president search bij DoubleClick Performics.

Internet en tv

Het onderzoek naar de mediaconsumptie-gewoonten van moeders achterhaalde ook dat deze groep vooral tijd op internet en voor de televisie doorbrengt. 76 procent van de moeders is dagelijks tenminste een uur online en 36 procent meer dan drie uur. 70 procent gebruikt zoekmachines om informatie in te winnen voordat een online aankoop wordt gedaan, 57 procent doet dit voor een offline aankoop en 64 zet zoekmachines in om te achterhalen waar producten offline gekocht kunnen worden.