Twinkle | Digital Commerce

Merkbeleving stijgt door reviews

2017-05-26
170133
  • [nieuws]
  • 0:56

Online consumenten vertrouwen merken meer als ze gebruikmaken van customer reviews. Eerder deed Bazaarvoice in samenwerking met Vizu Research onderzoek naar de invloed van reviews. Inmiddels komt ook naar voren dat zeker 80 procent van de respondenten zegt merken meer te respecteren en te vertrouwen als ze de mogelijkheid bieden beoordelingen op de site te schrijven. Daarom schrijft Sam Decker, Chief Marketing Officer op Bazaarblog dat customer reviews niet alleen conversie verhogen, het gemiddeld uitgegeven bedrag doen toenemen, evenals de tevredenheid en het natural search verkeer, het doorklikpercentage uit de RSS-feed, e-mailopbrengsten en de offline impact, en het aantal retouren doen dalen. Ook de merkbeleving stijgt door customer reviews.

Uit het onderzoek, dat overigens onder respondenten in de Verenigde Staten en het Verenigd Koninkrijk gehouden werd, blijkt verder dat Amerikaanse online shoppers ratings en reviews de meest bruikbare e-commerce toepassing vinden (44 procent). Productvergelijking (15 procent), productnavigatie (12 procent) en privacy informatie (11 procent) volgen op afstand.