IAB Nederland heeft samen met 21 internetexploitanten en Nielsen Media Research de netto mediabestedingen aan online display advertising over het tweede kwartaal van 2007 in kaart gebracht. Deze netto bestedingen betroffen in dat kwartaal 37,9 miljoen euro. De groei over de eerste zes maanden van 2007 bedroeg 10,3 procent ten opzichte van het eerste halfjaar van 2006.
Deze omzet is gerealiseerd bij duizenden Nederlandse websites, de grootste online dagbladen, webgidsen en zoekmachines. Meer dan de helft van deze netto online mediabestedingen werd gerealiseerd door vijf branches:
Telecom/ICT-bedrijven |
14,8 procent (Q2 2006: 15,4 procent) |
Financiele dienstverlening |
11,7 procent (Q2 2006: 12,9 procent ) |
Media |
11,4 procent (Q2 2006: 16,7 procent) |
Horeca, toerisme en recreatie |
11,0 procent (Q2 2006: 10,5 procent) |
Retail |
7,6 procent (Q2 2006: 6,3 procent) |
De online advertentiebestedingen naar advertentiesoort zagen er bij de exploitanten over het tweede kwartaal van 2007 als volgt uit: 62,1 procent kwam tot stand door banners, buttons en skyscrapers (Q2 2006: 51,9%), 23,6% door contentintegratie (Q2 2006: 29,1 procent), 5,92 procent door e-mail (Q2 2006: 5,0 procent), 4,2 procent door pop-ups, pop-unders en interstitials (Q2 2006: 5,6 procent), 4,0 procent door barters (Q2 2006: 3,9 procent) en 0,2 procent door search (Q2 2006: 4,5 procent).
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Mediabestedingen groeien 10,3 procent
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.