Eén op de tien Amerikaanse vrouwen koopt online make-up, huidverzorgingsproducten en parfums, schrijft Internet Retailer naar aanleiding van een onderzoek van NPD Group. Terwijl in deze productcategorie slechts 4 procent online verkocht wordt, groeit dit verkoopkanaal voor deze productcategorie het snelst.
Gemak blijkt het belangrijkste argument voor steeds meer vrouwen om online tot aanschaf over te gaan. Van de vrouwen die online beautyproducten kopen zegt 74 procent dat 'het tijd bespaart' en voor 70 procent is het een 'snellere en makkelijkere manier dan winkelen in een fysieke winkel'.
Volgens Karen Grant, analist op dit gebied bij de NPD Group kopen vrouwen minder snel 'nieuwe' merken online, maar geven ze wel meer uit aan merken die ze al kennen en vertrouwen. Leeftijd blijkt daarbij overigens geen factor. Van de online shoppers is 41 procent tussen de 45 en 64 jaar, en ongeveer eenzelfde percentage (36 procent) is tussen de 18 en 34 jaar.
Er blijkt een groter verschil tussen verschillende inkomensgroepen. Vrouwen met een hoger inkomen doen meer beauty-aankopen online. 15 procent van de vrouwen die jaarlijks meer dan 75.000 dollar verdienen shopt online, terwijl 10 procent van de vrouwen met een inkomen tussen de 35.000 en 44.000 en 7 procent van de vrouwen met een inkomen onder de 35.000 dollar dit doet.
De uitkomsten zijn gebasseerd op een onderzoek onder 4.135 vrouwen die het afgelopen jaar beautyproducten kochten.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Vrouwen kopen beauty-producten steeds meer online
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.