Welke van tien gerichte marketingtechnieken levert de meeste return on investment op? Die vraag stond centraal in het onderzoek van Harte-Hanks. Het antwoord: e-mailmarketing. Het onderzoek, dat de titel ' Target Marketing Priorities Analysis: 2007 Key Trends' kreeg, werd gehouden onder retailers.
De top 10 van gerichte marketingstrategieën die het meeste opleveren zijn volgens het onderzoek de volgende:
Direct Mail
E-mailmarketing
Telemarketing
Advertenties in kranten en andere printmedia
Website registratie
TV advertising
Activiteiten op het web
Nieuwsbrieven
Radio
Evenementen en beursen
E-mailmarketing staat ook in de top 10 in andere delen van het onderzoek. Zo werd gevraagd naar het belang van web-based marketingprogramma's in relatie tot het gehele succes van targeted marketing. E-mailmarketing neemt daar de derde plaats in. De top 10 wordt door retailers als het volgt benoemd:
Websites en microsites
Search optimization
E-mailmarketing
Online advertising
E-publishing/e-nieuwsbrieven
E-fulfillment
Paid search
Webinars
Blogs
Als gevraagd wordt naar welke strategieën het meest aan belang toenemen, ziet de top 10 er weer anders uit. Maar nog altijd staat e-mailmarketing in de top 3.
Web-based marketing
Data-analyse
E-mailmarketing
Data-based marketing
Online advertising
Zoekmachinemarketing
Gegevens verzamelen
Telemarketing
Direct Mail
Paid search
Traditionele media
Bron: Internet Retailer
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
E-mailmarketing levert meeste ROI op
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.