Twinkle | Digital Commerce

E-mailmarketing levert meeste ROI op

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:11

e-mailWelke van tien gerichte marketingtechnieken levert de meeste return on investment op? Die vraag stond centraal in het onderzoek van Harte-Hanks. Het antwoord: e-mailmarketing. Het onderzoek, dat de titel ' Target Marketing Priorities Analysis: 2007 Key Trends'  kreeg, werd gehouden onder retailers.

De top 10 van gerichte marketingstrategieën die het meeste opleveren zijn volgens het onderzoek de volgende:

• Direct Mail
• E-mailmarketing
• Telemarketing
• Advertenties in kranten en andere printmedia
• Website registratie
• TV advertising
• Activiteiten op het web
• Nieuwsbrieven
• Radio
• Evenementen en beursen








E-mailmarketing staat ook in de top 10 in andere delen van het onderzoek. Zo werd gevraagd naar het belang van web-based marketingprogramma's in relatie tot het gehele succes van targeted marketing. E-mailmarketing neemt daar de derde plaats in. De top 10 wordt door retailers als het volgt benoemd:

• Websites en microsites
• Search optimization
• E-mailmarketing
• Online advertising
• E-publishing/e-nieuwsbrieven
• E-fulfillment
• Paid search
• Webinars
• Blogs

Als gevraagd wordt naar welke strategieën het meest aan belang toenemen, ziet de top 10 er weer anders uit. Maar nog altijd staat e-mailmarketing in de top 3. 









• Web-based marketing
• Data-analyse
• E-mailmarketing
• Data-based marketing
• Online advertising
• Zoekmachinemarketing
• Gegevens verzamelen
• Telemarketing
• Direct Mail
• Paid search
• Traditionele media









Bron: Internet Retailer