Twinkle | Digital Commerce

Relatie online bankieren en kopen onderzocht

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:20

Consumenten zeggen dat de veiligheid van betalen de belangrijkste factor is bij online shoppen, zo komt naar voren uit het onderzoek dat in opdracht van retailconsultant J.C. Williams door online payment service provider MODASolutions werd uitgevoerd.

Veiligheid
Het onderzoek bekeek de relatie tussen online gewoonten van consumenten die online bankieren, en van consumenten die online shoppen. Het achterhaalde dat 80 procent van de ondervraagden aangeeft dat 'een veilige en betrouwbare betaaloptie' de belangrijkste factor is voor online shoppen. 'Voor retailers betekent dit dat het aanbieden van alternatieve betaalopties ervoor kan zorgen dat meer klanten de site bezoeken, meer uitgeven en dat meer websitebezoekers ook daadwerkelijk kopers worden', zegt Marwan Forzley, CEO van MODASolutions tegen Internet Retailer.

Meer uitgeven

Daarnaast blijkt uit het onderzoek dat consumenten die zowel online bankieren als kopen veelal meer uitgeven dan andere shoppers. 50 procent van de consumenten die online bankieren en shoppen doet tussen de één en achttien online betalingen in zes maanden. Ze geven zo'n 117 procent meer uit dan de gemiddelde online shopper.

Heavy users

Mensen die veel gebruikmaken van online bankieren, door de onderzoekers gedefinieerd als 'heavy users', met meer dan 19 online betalingen in een half jaar, geven online 34 procent meer uit. Het gemiddelde bedrag dat in de afgelopen zes maanden online uitgegeven werd was 1.060 dollar, bijna twee keer zoveel als het gemiddelde bedrag dat online gespendeerd wordt (488 dollar).

Het onderzoek werd uitgevoerd onder 1.077 Amerikaanse online kopers van 20 jaar of ouder. 77 procent was tussen de 25 en 54 jaar, en tweederde meldde een inkomen van meer dan 49.000 dollar.