Na een grootschalig redesign-project plukt MyTravel, een van de grootste Britse aanbieders van reizen en ontspanning, de vruchten met een sterke toename van de online verkopen. De eerste twee fasen van het herontwerp, dat in samenwerking met Foviance wordt ontwikkeld, hebben al geresulteerd in 20 procent verhoging van de conversieratio van online boekingen. De derde fase is net gestart.
In de eerste fase is de tijd die nodig is om een boeking uit te voeren 40 procent korter gemaakt door het aantal benodigde stappen te verlagen van acht naar vijf. Dit zorgde voor een verbetering van de conversie ratio van 10 procent.
De tweede fase betrof een herontwerp van alle MyTravel sites waarbij een intuïtievere navigatiestructuur en beter gebruik van de paginaruimte is geïntroduceerd. Deze aanpassing resulteerde ook in een verbetering van 10 procent van de conversieratio.
'Internet is een steeds belangrijker kanaal voor ons', zegt Russell Gould, directeur Digital Marketing van MyTravel. 'We hebben eerst de gebieden geïdentificeerd die de grootste impact hebben.'
Usability-tests op de MyTravel websites begonnen in 2005 en gingen door tot de herfst van 2006. Usability-experts onderzochten MyTravel-websites en de sites van de concurrenten. De resultaten werden met elkaar vergeleken om de positieve en negatieve aspecten van website design in de reisbranche vast te stellen.
De laatste fase van het redesign van de website is gestart en zal in augustus en september worden gelanceerd. In de MyTravel-sites zijn dan onder meer 360-graden virtuele tours van hotels en accommodaties, videomateriaal, plattegronden, weer en meer gedetailleerde informatie over activiteiten en faciliteiten beschikbaar.
Overigens heeft de Europese Commissie heeft het licht op groen gezet voor de fusie het Duitse Thomas Cook en het Britse MyTravel. Volgens de Commissie stelt hun samengaan geen problemen voor de concurrentie in Europa. De twee bedrijven, de nummer twee en drie, hadden op 12 februari hun plannen om te fuseren bekendgemaakt. De twee zijn samen goed voor 33.000 werknemers en een omzet van 12 miljard euro. Ze beschikken over 97 vliegtuigen, waarmee ze jaarlijks 19 miljoen reizigers op vakantie sturen.
Bron: Usabilityweb

Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
MyTravel verhoogt conversie na redesign
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.