Amazon is begonnen met het pushen van zijn producten via Twitter. Twitter is gestart als soort micro-blog waarop je je korte berichtjes kunt plaatsen en die met anderen kunt delen. Uiteraard zijn er altijd bedrijven die de commerciële mogelijkheden van zo'n applicatie zien. Amazon zet speciale aanbiedingen op zijn Twitter-pagina en verstuurt de updates rechtstreeks naar een de mailbox of RSS-feed van een Twitter-gebruiker.
De volgende stap is om gepersonaliseerde Twitter-feeds aan te bieden. Dit maakt de 'followers' van Amazons Twitter-feed regelrechte leads voor het bedrijf. Overigens heeft het bedrijf nog maar 102 'followers', dus echt veel zal het Amazon nog niet opleveren.
Vind het wel een mooie manier van communicatie eigenlijk. Als er een winkel is die de producten verkoopt waarin ik interesse heb dan zou ik de aanbiedingen daarvan best via (twitter)feed willen volgen.
http://www.MrMovie.nl twittert ook, met twee accounts: http://www.twitter.com/mrmovietv met dagelijks 1 melding van de films die er op TV komen die avond, en http://www.twitter.com/mrmovienl met dagelijks een aantal filmnieuws-headlines.