Twinkle | Digital Commerce

Consumenten zoeken 'beste deal'

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:17

happy customer 2DoubleClick Performics deed onderzoek naar de factoren die van invloed zijn op de loyaliteit van klanten voor een webwinkel. 'Wat betreft loyaliteit- en beloningsprogramma's blijkt uit het onderzoek dat consumenten vaak zoeken naar het beste aanbod', vertelt Stuart Frankel, president van DoubleClickPerformics. 'Zeven op de tien consumenten winkelt op verschillende sites voordat een daadwerkelijke aankoop wordt gedaan. Ze zoeken de webwinkel met de beste deal.'

Volgens het onderzoek browsed 71 procent van de consumenten bij diverse webwinkels, voordat ze online iets kopen. Vier op de tien consumenten (42 procent) zegt vergelijkingssites te gebruiken om een product te zoeken. Bijna de helft, 48 procent, van de online shoppers geeft aan loyaal aan een webwinkel te zijn als deze een goede prijs, service en productaanbod biedt.

70 procent van de respondenten nam deel aan een vaste-klantenactie. Meer dan de helft, 53 procent, noemt korting en andere aanbiedingen als voornaamste reden om aan een dergelijk programma deel te nemen. Bij de keuze om opnieuw iets bij een webshop te kopen noemt 56 procent de mogelijkheid om online de status van de bestelling te volgen als zeer belangrijke factor. Ondertussen is 'slechte service' voor 41 procent de voornaamste reden om niet loyaal aan een webwinkel te blijven. Geen verzendkosten blijven een belangrijke incentive om opnieuw naar een site te gaan.

Het Amerikaanse onderzoek werd gehouden tussen 29 maart en 12 april. onder 1000 consumenten.