Twinkle | Digital Commerce

'Second Life biedt veel voordelen voor webwinkel'

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:35

In navolging van onder andere Philips, ABN AMRO en Talpa heeft ook webwinkel Sportus de deuren geopend in de populaire virtuele wereld Second Life. In de eerste weken zijn er al tientallen shirts aan de virtuele man en vrouw gebracht.

Second Life

Second Life is een virtuele wereld op het internet met meer dan 4 miljoen inwoners. In deze omgeving kunnen bewoners bijna alles doen wat ze in de echte wereld ook kunnen. Volgens Sportus is de virtuele winkel een praktische aanvulling op de bestaande webwinkel. 'Het doel van de winkel in Second Life is om in de behoefte te voorzien om je personage te kleden en speciaal te stylen', luidt de redenatie achter het initiatief.

Gerelateerde items webwinkel
De winkel in Second Life  verwijst door naar de gerelateerde items in de webwinkel. Naast de platte webwinkel op internet kan de klant nu ook een 3D winkelervaring beleven. 'Second Life is voor Sportus een prachtig medium met veel voordelen. We kunnen een grotere doelgroep bereiken, publiciteit genereren maar vooral de winkelervaring van -potentiële- klanten nog echter maken', vertelt Artan Recica van Sportus.

Communicatie klanten

Een ander belangrijk voordeel in de ogen van Recica is de directe en open communicatie met de klanten: 'Mensen spreken onze virtuele medewerkers direct aan en stellen vragen. Het waardevolle is dat zij direct suggesties doen voor aanvullingen op ons assortiment.'

Onderzoek binnen Second Life in opdracht van Sportus zou aantonen dat bezoekers enthousiast zijn over de huidige collectie, maar dat wel behoefte is aan aanvullende artikelen om de personages gevarieerder aan te kleden. Volgens Sprotus kunnen dankzij de voorgenomen uitbreidingen van Second Life, waarbij VoIP en een webbrowser geïntegreerd worden, in de toekomst ook commerciële toepassingen en transacties gerealiseerd worden.

Meer over Second Life in het komende nummer van Twinkle, dat deze week verschijnt.