Twinkle | Digital Commerce

'Consumenten willen volledige aanbod vergelijken'

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:06

Retailers proberen de consument steeds vaker via verschillende kanalen te bereiken. De vraag van consumenten om het online en offline aanbod te kunnen vergelijken neemt daarom toe, zeggen analisten.

Meer winkelinformatie

‘Als je op dit moment een prijsvergelijkingsite bezoekt, zie je wat er online beschikbaar is, en bijvoorbeeld  niet de prijs in de fysieke  winkel’, zegt Hung LeHong, analist bij Gartner Inc. Volgens LeHong moet informatie over bijvoorbeeld de lokale winkelvoorraad online beschikbaar zijn. Als meer winkelinformatie via het digitale kanaal inzichtelijk is, wordt het interessant voor vergelijkende zoekmachines om deze informatie te tonen, stelt de analist.

Gecombineerde resultaten

Het tonen van gecombineerde product-zoekresultaten komt niet veel voor. De website PriceRunner.com, onderdeel van ValueClick geeft wel zowel online als offline zoekresultaten.  Een andere variant van vergelijkend winkelen is de mShopper, een mobiele dienst van 2B Wireless. Met deze dienst kunnen shoppers ter plekke de producten in de winkel vergelijken met die van online retailers, door met de mobiele telefoon een zoekopdracht te geven.

Nu meer consumenten via diverse kanalen winkelen worden de verwachtingen steeds hoger. Vergelijkingssites moeten bijdragen aan een hogere multichannel shoppingervaring, stelt Patricia Freeman Evans. De retailanalist van JupiterResearch meent dat consumenten nu willen zien wat het volledige aanbod is.