Consumenten ergeren zich aan de zogenaamde 'lokkertjes'. De scherpgeprijste aanbiedingen komen als ergenis nummer 1 naar voren als het gaat om wat consumenten als oneerlijke handelspraktijken ervaren.
De aanbiedingen moeten mensen naar de winkel halen, maar zijn vervolgens niet verkrijgbaar. Dat is voor consumenten een doorn in het oog. In februari hebben 580 consumenten op de website van de Consumentenbond hun klachten gemeld. Ruim 1500 in hun ogen oneerlijke handelspraktijken kwamen daaruit naar voren. De lokkertjes die niet aanwezig zijn worden het meest genoemd (13 procent), gevolgd door 'gratis’ producten waarvoor uiteindelijk toch betaald moet worden (7 procent). Als derde punt komt misleiding over de beschikbaarheid van een product (6 procent) naar voren.
Naar aanleiding van de uitkomsten gaat de Consumentenbond de Tweede Kamer oproepen het wetsvoorstel Oneerlijke Handelspraktijken snel te behandelen. De wet biedt consumenten een betere bescherming, meent de bond. De Consumentenautoriteit is beoogd toezichthouder.
Twinkle is voor vakgenoten gratis. En is er niet voor niets.... Uit dit artikel: Consumenten ergeren zich aan de zogenaamde 'gratis� producten waarvoor uiteindelijk toch betaald moet worden (7 procent). Zoals een Twinkle abonnement (met 33 euro administratiekosten)? hahaha
Eduard, zoals je ziet is niets menselijks ons vreemd. Maar ik wil toch graag even tekst en (korte) uitleg geven. De Wikipedia definitie voor een abonnement is als volgt: Een abonnement is een overeenkomst tussen een leverancier en een afnemer die inhoudt dat een bepaald product of dienst geregeld wordt geleverd in ruil voor periodieke betaling. Juist die periodieke betaling laten wij achterwege. Je betaalt eenmalige administratiekosten, en vervolgens is het abonnement gratis. Een lokkertje zonder jokken dus.