Twinkle | Digital Commerce

Callcenter H&M niet zonder reden in Maastricht

2017-05-26
  • 1:22

Onlangs opende H&M zijn callcenter. Zestig mensen gingen er aan de slag, maar naar verwachting zal dit aantal oplopen tot ruim 200. Het concern verwacht steeds meer via catalogus en web te verkopen. Als dit in Nederland een succes blijkt zal hiermee ook in Duitsland en België gestart worden. De keuze voor Maastricht lag dan ook voor de hand.

De verkoop via internet en de catalogus wordt steeds belangrijker voor H&M. Jan Warmlind, als manager verantwoordelijk voor de mailingverkopen binnen het concern spreekt die verwachting uit.  Het Zweedse modeconcern heeft na de Scandinavische landen nu ook een webwinkel in Nederland. De eerste catalogus is in januari verstuurd. Het callcenter onderhoudt de telefonische contactem met klanten die via deze kanalen kleding bestellen. Volgens de manager is niet zomaar voor Maastricht gekozen. ' Veel mensen in deze regio zijn twee- of zelfs drietalig.' En dat komt goed uit. Als de Nederlandse online verkoop succesvol is, start H&M ook in Duitsland en Oostenrijk met de catalogus en internet verkopen, vertelt Warmlind tegenover het Limburgs Dagblad.

Ook de bereikbaarheid zou een groot voordeel van de Limburgse stad zijn. Het wordt niet duidelijk of de telefonische of fysieke bereikbaarheid wordt bedoeld. ' Warmlind zegt hierover: 'Het is net als bij het kiezen van een nieuwe winkellocatie: je moet met heel veel factoren rekening houden. Wij wisten al heel snel dat we ons callcenter in Zuid-Limburg wilden hebben.'  Maastricht kreeg de voorkeur boven Amsterdam en Groningen.

Bron: Limburgs Dagblad