Twinkle | Digital Commerce

Kieskeurig voegt 'leverancierserkenning' toe

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:45

Fabrikanten kunnen op vergelijkingssite Kieskeurig nu met een logovermelding webwinkels erkennen als officiële dealers van hun merk.

Kieskeurig denkt op deze manier consumenten meer vertrouwen over de betrouwbaarheid en status van webwinkels te geven. Webwinkeliers kunnen zich op deze manier onderscheiden van hun concurrenten, aldus de vergelijkingssite.

Volgens de site speelt betrouwbaarheid bij het uitkiezen van een webwinkel een belangrijke rol. Kieskeurig beoordeelt met een eigen systeem met sterren zelf winkels, op basis van een aantal criteria. Ook consumenten kunnen hun ervaringen op de site kwijt. Kieskeurig voegt hier nu de ‘leverancierserkenning’ aan toe. ‘Een potentiële koper kan bij elk product direct zien of de betreffende webwinkel “erkend” wordt door het gezochte merk. Voor webwinkels en producenten is de logovermelding kosteloos. De fabrikanten en importeurs bepalen welke webwinkels hun logo mogen dragen en kunnen dit ook weer intrekken’, meldt de organisatie.