De online verkoop van consumentengoederen groeit sneller in Italië en Spanje dan in het Verenigd Koninkrijk- de grootste e-commerce speler van Europa, meldt Forrester Research.
Cumulatieve groei
Voor Italië en Spanje wordt een jaarlijkse cumulatieve groei van respectievelijk 31 en 27 procent verwacht tussen 2006 en 2011. Voor het Verenigd Koninkrijk voorspelt Forrester eenzelfde groei van 12 procent. Dat blijkt uit de onderzoeken van Forrester onder de naam ‘eCommerce Forecast’.
Producten
De populariteit van producten die online verkocht worden loopt uiteen. Forrester heeft de verkoop van consumentengoederen op een rijtje gezet. In Spanje worden vooral tickets voor evenementen via het online kanaal gekocht, gevolgd door boeken, cd’s, kleding, computersoftware en videogames, sportartikelen, kruidenierswaren, computerhardware, video’s en dvd’s, bier en wijn, cosmetica en schoonheidsproducten, schoenen, speelgoed, auto’s gezondheidsproducten en huishoudelijke artikelen en meubels.
Italië
In Italië vertegenwoordigd de online boekverkoop de grootste categorie, gevolgd door tickets, computersoftware en games, computerhardware, cd’s, video’s en dvd’s, schoenen, cosmetica en schoonheidsproducten, kruidenierswaren, bier en wijn, huishoudelijke artikelen en meubels, sportartikelen, gezondheidsproducten, speelgoed en auto’s.
Engeland
Ook in Engeland worden online voornamelijk boeken gekocht, gevolgd door cd’s, tickets, computersoftware en games, schoenen, kruidenierwaren, speelgoed, sportartikelen, computerhardware, gezondheidsproducten, huishoudelijke artikelen en meubels, cosmetica en schoonheidsproducten, bier en wijn en auto’s.
Bron: Internet Retailer
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Italië en Spanje groeien sneller
Je kunt niet meer reageren op dit artikel.