Otto en de consumenten die ten onrechte een lcd-tv voor een paar tientjes aanschaften staan nog altijd tegenover elkaar. De consumenten, die zich verenigd hebben in een actiegroep, hoeven volgens de postorderaar niet te rekenen op een compensatie.
Stichting Postwanorder
De groep consumenten hebben aangegeven mogelijk in een rechtzaak alsnog voor elkaar te krijgen dat de televisie geleverd wordt. Om een rechtzaak te kunnen starten moeten minimaal zeshonderd mensen zich aansluiten bij de groep. Speciaal voor de rechtzaak is daarom de stichting Postwanorder opgericht.
Met de Stichting Postwanorder wllen de consumenten proberen Otto te dwingen alsnog de bestelde televisies te leveren voor de prijs van 99 euro. Volgens Otto hebben veel consumenten de excuses geaccepteerd. De actiegroep spreekt echter van ‘zeer veel aanmeldingen’ die binnenkomen bij Stichting Postwanorder.
Van harte met deze nominatie het is jullie gegund
Namens: Team Website-Reclame.nl
Als webshop ondernemer handel ik liever helemaal niet met automatische incasso's. Deze zijn namelijk de eerste 30 dagen te storneren. Kortom, je klant besteld iets, de ondernemer voert de incasso uit en stuurt de handelswaar op. Vervolgens kan de klant na ontvangst zijn bank bellen en de transactie laten storneren. Weg artikel, weg geld.
Als webshop/postorder ondernemer doe je er ook verstandig aan Paypal, IDeal, vooruitbetaling of rembours te gebruiken.
Ik ontdekte het gisteren ook bij toeval en het ziet er interessant uit. Zodoende heb ik besloten het te promoten onder onze leden en ben dus zeer benieuwd naar het resultaat.