Twinkle | Digital Commerce

Koopkracht kinderen VS stijgt

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:29

Packaged Facts heeft onderzoek gedaan om de markt voor kinderen in de Verenigde Staten in kaart te brengen. In het onderzoek maakten ze een onderverdeling tussen kinderen van 3 tot 5 jaar, die nog niet naar school gaan, jonge kinderen van 6 tot 8 jaar, en kinderen tussen 9 en 11 jaar. Samen vormen zij een groep van 36 miljoen, en zijn dus een vrij grote consumentengroep in de VS.

De onderzoekers concludeerden dat deze groep in 2005 goed was voor een koopkracht van maar liefst 18 miljard dollar. Als de groei zo doorgaat zou dit in 2010 21,4 miljard zijn, zo berekende Packaged Facts.

Behalve het bedrag dat kinderen zelf spenderen, geven ouders ook nog eens zo’n 115 miljard dollar aan hun kinderen uit. Bijna de helft van dit bedrag, 58,3 miljard, wordt aan eten uitgegeven. De rest wordt besteed aan zaken als kleding, verzorgingsproducten, entertainment en leesmaterialen. Packaged Facts verwacht dat in 2010 door ouders 143 miljard aan consumentengoederen voor kinderen zal worden uitgegeven.

Volgens de onderzoekers is er voor marketeers nog een uitdaging weggelegd bij het bereiken van kinderen: ‘Industriebrede, pro-actieve inspanningen op het gebied van kinderissues- zoals obesitas, veiligheid op internet- en gepaste marketing- en promotieactiviteiten speciaal voor kinderen, hebben zeker invloed op de markt’, zegt Don Montuori van Packaged Facts. ‘Terwijl dit een punt van aandacht moet blijven, doen marketeers er ook wijs aan om zich aan te passen aan de snel evoluerende houdingen van de consument en de gewoonten van media-verzadigde kinderen – en hun families. Hierbij moeten ze verder gaan dan wat politiek correct is om zinvolle, leeftijdsbevestigende manieren te vinden om dit te bereiken.'

Bron: eMarketer