Twinkle | Digital Commerce

DKNY voegt e-commerce toe aan site

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 1:23

Donna Karan heeft de site, DKNY.com, nieuw leven ingeblazen. De site heeft nu ook een shop met een selectie van kleding en accessoires. Het aanbod wisselt per seizoen. EFashion Solutions zorgt voor de realisatie van de site, waaronder het design, direct marketing activiteiten, online aanbiedingen, het betalingsverkeer en de verzending.

‘Het doel van de nieuwe site is om niet alleen een online catalogus te zijn, maar een nieuwe lifestyle shopomgeving te creëren’, zegt Edward P. Foy Jr., CEO of eFashion Solutions. ‘We proberen de consument ertoe te bewegen een collectie te kopen, in plaats van een item,’ vervolgt Foy. Hij doelt hiermee op het feit dat shoppers op de site eerst een hele outfit te zien krijgen, die met één klik meteen kan worden aangeschaft. Individuele items zijn uiteraard ook beschikbaar.

Donna Karan besloot van de site een e-commerce site te maken, omdat de site al veel bezoekers trok. 'Ondanks het feit dat het een statische site was hadden we veel bezoekers,’ zegt Foy. ‘We hebben altijd DKNY.com in onze marketinguittingen meegenomen, wat automatisch leidde tot veel verkeer. Nu moeten we ervoor zorgen dat bezoekers ook relevante informatie, producten etcetera aangeboden krijgen.’  


Donna Karan zal de nieuwe site niet extra gaan promoten. Nu is er nog een beperkt aanbod, maar het doel is dat een steeds groter deel van de collectie ook online aangeboden wordt.