Twinkle | Digital Commerce

Onderzoek naar crossmediale DM campagnes

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:55

Copernica en vakblad ReclameWeek  gaan gezamenlijk grootschalig online onderzoek doen onder reclame- en communicatiebureaus. De organisaties vermoeden dat het kennisniveau niet optimaal is, en dat om die reden software voor crossmediale direct marketing niet optimaal is. Met het onderzoek willen ze nagaan of deze conclusie gegrond is.

Er is al een kwalitatief onderzoek geweest onder 17 bureaus. Daaruit blijkt dat veel bureaus niet precies weten wat crossmediale direct marketing inhoudt, maar dat ze het wel als een belangrijke ontwikkeling op marketinggebied zien. De meeste bedrijven, ruim 35 procent, geeft aan crossmediale DM in te zetten vanwege ‘onmisbaarheid’. Daarnaast noemt ruim 17 procent ‘effectiviteit’ en ‘nieuwe mogelijkheden verkennen’.

Volgens 31 procent van de deelnemers aan het onderzoek heeft een crossmediale DM campagne beter meetbare resultaten dan een traditionele campagne. Een kwart geeft aan dat het een groter bereik heeft, en bijna 19 procent zegt dat de respons hoger is.

Bron: Admanager.nl