Twinkle | Digital Commerce

Internet biedt ook mogelijkheden voor autobranche

2017-05-26
  • [nieuws]
  • 0:47

Internet biedt de autobranche veel mogelijkheden. Hoewel volgens Remco Vriesema, commercieel directeur van Netexpo Internet, internet niet de volledige traditionele verkoop zal overnemen, biedt het internet veel voordelen. Online winkels en showrooms zijn 24 uur per dag bereikbaar voor de consument. Volgens Vriesema zal een handelaar die de vele voordelen van internet niet onderkent, niet overleven. Zijn bedrijf ontwikkelde diverse websites van Shared Parts Services (SPS), waardoor veel autoaccessoires van PartsPoint online beschikbaar kwamen voor de consument. Maar niet alleen voor de consument biedt internet voordelen, ook zal de handelaar op deze manier handel kunnen drijven met importeurs en leveranciers. Volgens marketingmanager van SPS Joost Baan kunnen via het systeem  onderdelen en accessoires geleverd worden aan het merkenkanaal. Importeurs kunnen zo eenvoudig via een eigen intranet bestellingen plaatsen, waarna SPS de facturatie en de orders verzorgt. Zowel voor consument als autobedrijf, voor particulier als leverancier, biedt het internet dus voordeel, omdat het geld en tijd bespaart.

 

bron: Automotive