Voor het eerst in zijn geschiedenis heeft Versace een eigen webwinkel geopend. Kleding hangt er niet in de virtuele schappen; op Versacehome.it wordt slechts de interieurcollectie van het Italiaanse luxemerk aangeboden.
Het doen van webaankopen is voorbehouden aan Amerikanen, die de bestelde goederen binnen zeven werkdagen na de ontvangstbevestiging in huis horen te hebben.
Polo Ralph Lauren, Gucci, Prada
Versace heeft lang gewacht met de eerste schreden op het vlak van e-commerce. Hoewel veel luxemerken niet bepaald te boek staan als voorlopers in online-verkoop, zetten velen inmiddels de stap: Polo Ralph Lauren doet al sinds 2000 aan webverkoop en houdt sinds enige tijd ook een mobiele shop in de lucht. Gucci begon in 2002 met websales en de laatste twee jaar voegden designermerken Prada, Louis Vuitton, Yves Saint Laurent, Stella McCartney en Calvin Klein zich in de rij.
Vooroordeel
Afgelopen oktober ontkrachtte Google het vooroordeel dat luxe kopers een voorkeur hebben voor fysieke winkels; uit onderzoek onder miljonairs bleek dat 95 procent zijn laatste aankoop online had gedaan.
Bron: Wwd.com
Wat een schandalige webwinkel. Diep en diep triest dat zoiets online staat, zeker aangezien het hier over Versace gaat.
Een lelijke Flash slideshow met foto's die niet op de juiste resolutie worden getoond waardoor ze niet scherp zijn, het Engelse taalgebruik is om te huilen (applied by each banks, ussuing of the order), de prijzen worden wel getoond in euro's maar verzenden kan alleen naar de Verenigde Staten, enkel een opt-out voor nieuwsbrieven en ander marketingmateriaal en van Versace zelf had ik toch in ieder geval verwacht dat alle artikelen altijd op voorraad zouden zijn. Helaas, dat is niet het geval.