Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de Markt: Celebratable

2025-12-19
1000562
  • [nieuws]
  • 1:30

Een nieuwkomer op de markt van seizoensdecoratie mikt op gemak, beleving en circulariteit: Celebratable.nl verhuurt kerstboomdecoratie in kant-en-klare pakketten voor thuis.

Achter het concept staan Stephanie Leppers-Mastenbroek en Marieke Mol, beiden met jonge gezinnen, een druk bestaan en kerststress. ‘Toen ik mijn secuur samengestelde boom had staan – en weer eens een fortuin aan decoratie armer was – besloot ik het anders aan te pakken’, zegt Leppers-Mastenbroek. Samen met vriendin Marieke Mol bedacht ze Celebratable.nl. De webshop ging in november live en biedt vijf themapakketten, afgestemd op uiteenlopende stijlen en boomformaten. De pakketten – met 90 tot 120 items – worden voor minimaal één maand verhuurd, thuisbezorgd en na de feestdagen weer opgehaald. Bijkomende pluspunten: duurzaam en toch elk jaar iets anders in je boom, geen zolder nodig om de versiersels te bewaren.

Het onderscheid met andere spelers is volgens de oprichters de positionering in het b2c-segment. ‘Waar vergelijkbare partijen zich richten op zakelijke afnemers of hogere prijscategorieën, bieden wij een picture perfect-boom al vanaf 59 euro.’ Daarnaast laten ze het decoreren over aan de klant, die vindt dat meestal leuk en het is goedkoper.

Voor dit eerste seizoen blijft de distributie kleinschalig: ongeveer 120 pakketten worden persoonlijk bezorgd binnen een beperkt gebied. Dat is een bewuste keuze, zegt Leppers-Mastenbroek: ‘We willen een goede start garanderen, zonder kapotte decoratie of zoekgeraakte/te laat bezorgde pakketten.’

En als er tijdens gebruik iets sneuvelt? ‘Geen probleem, dat hebben we in onze berekeningen en voorwaarden meegenomen. Alleen de kat in de kerstboom valt daar niet onder’, glimlacht Leppers-Mastenbroek.

Bekendmaken van de shop gaat via social media, samenwerkingen met andere ondernemers en lokale zichtbaarheid. De grootste uitdaging? Uitleggen wat het concept precies inhoudt. ‘Het vraagt meer toelichting dan een nieuwe dagcrème’, weten de ambitieuze eigenaren. Voor volgend jaar staan onder meer assortimentsuitbreiding met bomen en verlichting, crossborder naar België en een seniorenlijn op de planning.