Just Eat Takeaway, het moederbedrijf van Thuisbezorgd.nl, schrapt circa 200 banen bij de klantenservice in Enschede en Amsterdam. De reorganisatie raakt ook vestigingen in Duitsland en België.
Dat meldt het AD. Volgens het bedrijf worden 175 voltijdfuncties geautomatiseerd. Taken die voorheen handmatig werden uitgevoerd, zoals het doorgeven van menu-aanpassingen, worden voortaan door restaurants zelf of door AI-systemen afgehandeld. Het doel is efficiënter werken en een betere service bieden aan klanten en partners.
Voor medewerkers met een vast contract is een sociaal plan opgesteld, dat inmiddels is goedgekeurd door de ondernemingsraad. Tijdelijke contracten worden niet verlengd. In België lopen de onderhandelingen nog.
Prosus en technologische koers
De reorganisatie volgt kort na de overname van Just Eat Takeaway door investeerder Prosus voor 4,1 miljard euro. Prosus heeft aangekondigd fors te willen investeren in technologie en logistiek. Binnen het Enschedese kantoor blijven na de ingreep ongeveer 450 voltijdbanen bestaan, vooral op de internationale product- en technologieafdeling.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Thuisbezorgd.nl reorganiseert en schrapt 200 banen