Online supermarkt Picnic introduceert Picnic Family, een abonnementsdienst met korting op verse producten en extra bezorgvoordelen.
Met Picnic Family krijgen klanten tien procent korting op verse groenten en fruit, aangevuld met persoonlijke aanbiedingen op veelgekochte producten. Het abonnement kost €2,99 per maand bij een jaarcontract, of €3,99 per maand bij maandelijkse opzegmogelijkheid. Volgens Picnic besparen klanten gemiddeld drie tot vier euro per bestelling.
De pilot gaat vandaag van start in Haarlem. Kort daarna volgt een test in Duitsland, waarna een gefaseerde introductie in beide landen gepland staat. Picnic belooft een voordeelgarantie: als klanten minder besparen dan het abonnementsbedrag, krijgen ze het verschil terug.
Meer controle over bezorgmomenten
Abonnees krijgen voorrang bij het kiezen van bezorgmomenten en toegang tot drie keer zoveel bezorgslots als reguliere klanten. Volgens medeoprichter Michiel Muller speelt Picnic hiermee in op de wens van klanten om meer grip te hebben op het bezorgmoment.
Picnic ziet Picnic Family ook als een manier om trouwe klanten te belonen. De groei van het klantenbestand – inmiddels ruim 1,5 miljoen in Nederland – maakt frequente leveringen efficiënter. Duurzame bezorgmomenten blijven herkenbaar aan het groene blaadje in de app.
Er is op dit moment 0 keer gereageerd op:
Picnic start met kortingsabonnement voor families