Twinkle | Digital Commerce

Amazon test in Amerika met tonen van extern aanbod

2025-02-17
1000562
  • [nieuws]
  • 1:02

Amazon test in de Verenigde Staten een nieuwe functie waarbij het producten toont die niet op zijn eigen platform worden aangeboden. Hiermee wil het bedrijf klanten een breder aanbod bieden.

Amazon toont geselecteerde producten van merken die niet via zijn eigen platform verkopen. Klanten kunnen doorklikken naar de webshop van het betreffende merk om daar hun aankoop af te ronden.

Als een merk is aangesloten op ‘Buy with Prime’, profiteren klanten van voordelen zoals snelle en gratis verzending.

Het is niet bekend op basis van welke criteria externe producten op Amazon worden getoond. Wel lijkt het erop dat merken geen voorkeursbehandeling krijgen. Merken die in de zoekresultaten verschijnen maar dit niet willen, kunnen zich afmelden.

‘We werken voortdurend aan het uitbreiden van ons assortiment en het nog gemakkelijker maken van winkelen voor klanten’, zegt Rajiv Mehta, VP van Search and Conversational Shopping bij Amazon. ‘We testen het toevoegen van meer keuze en merken in onze zoekresultaten om klanten beter te helpen vinden wat ze zoeken en de winkelervaring verder te verbeteren.’

De test loopt momenteel in de Verenigde Staten. Het is niet bekend of en wanneer deze wordt uitgebreid.