Twinkle | Digital Commerce

Nieuw in de Markt: Morgan Moon

2024-11-25
1000562
  • [interview]
  • 1:23

Niet spuiten, maar smeren. Zo gebruik je de vaste parfums van Morgan Moon.

Voor de meeste mensen is parfum smeren iets nieuws, we zijn gewend aan geurtjes die we sprayen. Morgan Moon is gestart met een klein assortiment exclusieve vaste parfums. ‘Bij onze parfums worden de geurige oliën niet vermengd met alcohol en water, maar met onder meer natuurlijke bijenwas. Dat geeft de parfum zijn vaste vorm’, vertelt eigenaar Sten Bos. En die vaste vorm biedt voordelen, weet hij: lange geurkracht van zes tot acht uur, reisvriendelijk door compacte en stevige verpakking (een plat tinnen doosje met schuifdeksel), milieubewust door een duurzamer product, gerichte applicatie omdat je het nauwkeurig kunt aanbrengen en last but not least gaat er geen parfum verloren tijdens het gebruik – want je verstuift niks.

De logistiek en distributie zijn vooralsnog in eigen beheer. ‘We zijn bezig dit via een fulfilmentcenter te laten lopen’, aldus Bos. Vooralsnog rekent hij geen verzendkosten.
De eigenaar wilde altijd al een eigen merk opzetten. ‘Een merk dat standaard duurzaamheid meeneemt in de keuze van nieuwe producten. Waar de naam vandaan komt? Ik wilde een naam zonder connectie met branche of producten. “Morgan” is geïnspireerd door Morgan Motor Company, een oud automerk met klassieke, luxe uitstraling. En “Moon”, de maan, heeft een belangrijke functie om de aarde stabiel te houden. Het doel is de juiste balans te vinden tussen de beide pijlers: luxe en duurzaamheid.’

Om bekendheid te genereren zet de eigenaar social media en printmedia in, heeft hij samenwerkingen met influencers en staat hij op beurzen. Bos wil van Morgan Moon een toonaangevend lifestylemerk maken, met hoogwaardige, exclusieve producten die duurzaamheid en luxe met elkaar combineren. Uitdaging daarbij is het uitbreiden met producten en het bereiken van de juiste doelgroepen.